konstigt, nästan för konstigt

JA.Precis vad det är. Som att sitta i en berg-och-dal-bana, hoppa upp och ner, blunda och blinka, skrika, skratta och gråta - samtidigt.Jag ser allting från någon annans perspektiv, någon annans ögon. Tankarna påskyndas också av musik, riktig musik. Sån musik som får just tankarna att rusa runt i hundraåttio bakom mitt panneben, omöjliga att förhindra. Vafan gör jag här är den tanken som upprepas fler gånger än de andra. Då menar jag inte att jag vill dö utan mer att vafan gör jag här, i en liten håla där jag inte gör någon nytta över huvudtaget utan bara drar runt som vilken annan människa som helst och som inte heller gör något värde i att existera. Hela världen är där utanför, den finns verkligen där. Man skulle kunna göra så mycket annat, något som faktiskt skapar mening för någon helt främmande människa av en annan ras, i ett främmande land, av en annan kultur. Men nej. Här sitter jag på min pinnstol med mitt vanliga liv och tillbringar ingen nytta för något ting i världen.

sigur ros - [vaka]
sigur ros - festival
sigur ros- milano för de som vill fylla huvudet med fin musik



Look. Listen. Choose. Act. Live.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0