20:36

Satt på randombuss rån Oxelösund. Gator som inte alls var bekanta. Åkte förbi ssab. Tankarna förde mig bakåt när vi lussade där med klassen i vintras. Insåg hur mycket jag kommer sakna klassen. Fan bara en vecka kvar nu. Åkte förbi lägenhetshusen där min gamla fritidsfröken en gång bodde och som alla ungarna intog en gång när vi hade utflykt (varför åker man hem till sina fröknar och fikar när det finns ett drös med roligare grejer för åttaåringar att göra?). Berit. Berit som de flesta var rädda för då hon ibland gick under namnet Berit Med Kniven. Men hon var snäll. Jag fick en femtioöring varje gång hon kallade mig för frida istället för emma. Fast hon sa alltid till mig med den där berit-med-kniven-rösten när jag visslade. Jag visslade ganska ofta. Hon kanske inte var så snäll ändå. Bussen stannade vid friskis. Regn. Trött. Vet tamejfan ingenting längre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag brukade kalla henne beirut men visste inte innerbörden då

2009-08-18 @ 22:08:00
Postat av: Anonym

förresten heter jag klara

2009-08-18 @ 22:08:46
Postat av: Anonym

ja, ibland stämmer inte kärt barn har många namn

2009-08-19 @ 15:45:40
URL: http://ewatson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0