Draft: Nov. 5, 2009


Det är på natten allt händer. Som allt fint, läskigt och spännande händer. Det är på natten allt känns, allt bubblar över. Det är på natten som inspirationen till att skapa musik växer.

Att sitta lite kutryggad med halvöppna ögon, halvöppen mun med huvudet lite hängandes över det svartvita. Lampan borta i rummet blir som ett immigt moln för att man tvingas kisa lite.

Pianotangenterna skär i tystnaden och bildar något vackert. En melodi man nästa dag inte kommer ihåg längre.

Och så sitter man där. I samma position. Fingrarna rör sig långsamt, snabbt. Vet inte hur länge man sitter där. Hjärnan går till ro men händerna fortsätter att röra sig snabbt, långsamt. Sedan tystnar allt. Händerna rör sig inte. Inget rör sig. Hjärnan börjar tänka och sakta vakna till liv igen medans allt annat sover. Orkar inte. Känner inget. Bara en ständigt växande tomhet som går ut till alla kroppens celler. Sova. Ja, sova.

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart skrivit och underbart bilder

2009-11-05 @ 02:21:17
Postat av: Anonym

om man kollar på första bilden ser det nästan ut som att vågorna rör på sig.

eller så är det för att jag inte har sovit på över 24 timmar, something är det ialla fall.

2009-11-05 @ 13:24:52
Postat av: Lotta

jag håller med dig om att inspirationen kommer på natten. Det är alltid på natten, när alla andra i familjen har gått och lagt sig. Jag sitter helt ensam och det är tyst runt omkring mig. Då, då älskar jag verkligen att spela piano.

2009-11-05 @ 14:11:38
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0