.



22/11/08
Jag ser dig första gången.
05/12/08 Dina ord träffar mig första gången. Jag minns dom. Det var mörkt och kallt och du skrek "hääär är vii!" och du hade en smirnoff ice i handen.
07/12/08 Du kommenterar min bilddagbok.
31/12/08 Jag nuddade dig för första gången.
03/01/09 Jag kommenterar din bilddagbok. Jag skrev "Jaa gott nytt år :D" Du svarar "Jaa Detsamma :D men jaa så träffade dig i hamnen :D"
04/01/09 Vi pratar på msn första gången. Vi pratar om pulkaåkning. Halva natten gick.
05/01/09 Vi pratar på msn halva natten.
06/01/09 Vi pratar på msn halva natten.
07/01/09 Vi pratar på msn halva natten.
Dagarna går och vi pratar varje kväll.
20/01/09 Jag ser dig nere i backen. Det första jag säger är "veeeet du eller?! jag sumpade nyss en chans att spela med robert wells" Det var rätt så stelt. Du skickade ett sms efteråt.
Vi smsar ibland. Du har inte comviq så det blev rätt så dyrt minns jag.
27/01/09 Tisdagar börjar plötsligt få sig en mening.
29/01/09 SkolDM i innebandy. I Gnesta. I din stad. Jag kliver av bussen på stationen och tänker att här går du varje dag. Undrar var du bor någonstans.
03/02/09 Äntligen tisdag igen. Jag spelar piano. Jag är påväg ner för backen. Du ska spela trummor. Vi tar sällskap upp igen. Sen går jag hem.
10/02/09 Äntligen tisdag igen. Jag spelar piano. jag är påväg ner för backen. Du ska spela trummor. Vi tar sällskap upp igen. Sen går jag hem. Tänker, att det här är den snyggaste människan på den här jorden. Men det säger jag aldrig. För vi var aldrig såna.
11/02/09 Vi pratar som vanligt på msn i flera timmar om saker. Om allt. Jag tänker att jag känner på något sätt inte den här människan ändå. Du kom ändå att betyda något för mig. Men jag kom aldrig underfund med på vilket sätt. Du är fin.
13/02/09 Jag sitter i min bästa väns soffa. Du skriver "Sitter med ett gäng vänner och dricker öl och spelar fan fan fan och sjunger jättehögt. Och så kom jag att tänka på dig. Vad gör du?"

En dag i februari. Snön håller på att smälta. Jag smsar med dig. Du sitter på tonborgen och har inställd lektion. Jag har matte. Min lärare märker inte att jag går. Du spelar You can't say no to me med Tiger Lou på gitarren och när vi pratar flyter allt bara på. Jag har knut i håret. Du säger att det är en fin knut. När du går får jag en kram.
24/02/09 Äntligen tisdag igen. Jag spelar piano. Jag är påväg ner för backen. Du ska spela trummor. Vi tar sällskap upp igen. Sen går jag inte hem. Jag väntar tills din lektion är slut. Du är glad för det. Vi börjar gå till din buss. Du svänger vänster och tänker gå den långa vägen för du vet inte om att det finns en kortare väg. Så jag visar dig den nya vägen. Det blir vår väg. Vi går den varje tisdag från och med nu. Efter din trummlektion, påväg till din buss.

Jag tror jag tyckte om dig. Men erkände det aldrig för mig själv. Du tyckte nog inte om mig i alla fall. Men vi var fina. Fina vänner och även fast vi aldrig kände varandra på djupet så hjälpte du mig med saker du inte har en aning om.
29/04/09 Onsdag. Jag skriver i min blogg: "Älskade vän. Älskade fina vän, som inte har en aning om hur mycket han faktiskt betyder men.. Fina vän." För jag minns den dagen. Och det var sant.

Maj kommer.
Något händer.
Vi pratar inte lika ofta. Jag inser att jag saknar dig.
Jag skriver. Du låter bli att svara.
Jag funderar över vilket sätt jag saknar dig på. Kommer aldrig fram till något rimligt.
Och du finns inte kvar.

05/06/09 Musikal. Culturum. Du sitter på scenkanten i trasiga jeans och en stor ful jacka. Det är en fin låt som jag aldrig hört förut. Jag tittar på dig när du sjunger. Det rasar. Jag sitter i mörkret och trycker tillbaka tårar. Bannar mig själv. Jag kommer hem och ställer mig i spegeln. Tittar. Förstår fortfarande inte vad det är jag saknar. Börjar sen gråta.
12/06/09 Ett vimmel av studenter och glada människor. Jag går själv. Det regnar. Jag ser dig. Du ser mig. Inget mer.
24/06/09 Vi åker till Peace&Love och lever på alkohol, människor, sol, konserter i solnedgången och fest inpå småtimmarna. Jag älskar mina vänner mer än något annat.


26/06/09 Jag och min älskade vän var fulla. Vi dansade i ett enormt publikhav framför Lars Winnerbäck. Vi stannar upp en stund. Hon tar ett kort över publikhavet. För en sekund tror jag mig skymta dig där framme i publikhavet. Nej. Jag är full. Det där är inte han ser du väl säger jag till mitt fulla jag. Vi hamnar längre fram i publikhavet. Hugger i sten. Halsen värker, kroppen värker, alkoholen värker och vi är världens lyckligaste utan några bekymmer. Och så. Där. Där. Står du. Du står där ensam och tittar. Du har din vita keps på dig och ditt ansikte har blivit mycket brunare sen dagen jag såg dig senast. Jag blir som nykter. Slutar dansa. Slutar skratta. Står bara där som ett stirrande fån och innanför pannbenet pågår precis ingenting. Fast egentligen alltför mycket.

Helt plötsligt står jag i din famn.

Den dagen förändrades det. Du blev mer än bara min vän och vi höll ihop festivalen ut.

Tiden går. Vi ses nästan aldrig. Det blir höst. Man får reda på saker man egentligen inte vill höra. Jag börjar på samma skola som du. Jag blir krossad. Klarar mig ändå rätt så bra tack vare underbara vänner.

Du kommer tillbaka. Tiden går. Du försvinner inte. Du stannar.
Vi hittar något.
Vi hittar ett vi.

22/11/08 Jag ser dig första gången.
09/04/10 Du betyder världen för mig.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag blir stum Emma, så himla fint.

2010-04-09 @ 21:50:15
Postat av: Anonym

that must be one hell of a happy guy now. under bar text. verkligen.

2010-04-09 @ 22:14:06
Postat av: Sofia

Herregud va vackert. Jag ryser till och med, shit

2010-04-09 @ 23:56:29
URL: http://sofiasoderman.blogg.se/
Postat av: Anonym

snacka om att jag också ryser. älskar sättet du skriver på och känslan i dina bilder, förbannat fint

2010-04-10 @ 13:04:14
Postat av: Malin gaddis

Du är så fin emma, ni är så fina! ååh, får gåshud ju!

2010-04-10 @ 19:01:58
Postat av: 365days.devote.se

26/06/09 kommer aldrig att glömma Lars på peace and love. puss fina du.

2010-04-11 @ 21:00:32
Postat av: fanny

men oj så fint skrivet! :*

2010-05-09 @ 20:00:59
URL: http://fannyelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0