SÅ VI MÖTTES IGEN, BORLÄNGE

Ett år sedan vi dansade i solnedgången och skrek så att halsarna värkte.
Ett år sedan vi låg bakfulla i en park med solkyssta kroppar, pratandes om gårdagens händelser
på den festfyllda campingen.
Ett år sedan vi träffade allt möjligt underbart folk från Sveriges alla hörn.
Ett år sedan man satt utanför ett tält och skrattade tills man inte orkade mer.
Ett år sedan jag kom hem med ett av mina finaste minnen någonsin.
Ett år sedan man gick i solen och tänkte, kan det bli varmare än såhär?

Och nu gjorde vi det igen.

Förra året kom jag hem till en ny lägenhet, ett nytt rum.
Vattnet färgades brunt när jag duschade och sen gick jag och la mig.
Saknade han som jag mötte i publikhavet på Lars Winnerbäck.
Ett helt år sen.

I år kom vi hem till samma lägenhet, samma rum.
Vattnet färgades brunt när vi duschade och sen gick vi och la oss.

Allt är så sjukt. Så underbart. Så fint.

Även i år tänker jag på hur mycket jag hatar det vanliga livet i jämförelse med festival,
hur mycket förlorade människor det finns i vår stad.
Även i ur bryter jag ut i någon slags desperation till mina vänner om att LIVET ÄR JU DÄR! INTE HÄR, DÄR!
För så är det. Livslust rakt igenom.

Vi sprang genom natten, genom folkmassor. Visste om att vi var sena till Jay-Z.
Tog varandras händer och sen sprang vi. Musiken dånade och vi skrek. Sprang så fort vi kunde.
Jag hann tänka att det var något av det finaste jag någonsin varit med om.
I den där kedjan av människor fanns dom jag älskar högst.
Röttoranged ljus som såg ut som eld över himlen med lite promille i kroppen.
Vi skrattade så jävla mycket. Skrek så jävla mycket.
Och bara sprang


Valde ut de finaste bilderna från veckan så bilder på genomtrevligt folk i olika camps, look-a-likes
och människor man stöter på i publikhavet får ni tyvärr inte se.
Nu ska jag redigera lite bilder och hata Nyköping ännu lite till.
Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Lotta

så härligt det ser ut!

2010-07-06 @ 22:37:46
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: liza

du skriver så himla bra, älskar att läsa dina texter. du borde skriva en bok fan. otroligt!

2010-07-08 @ 10:58:10
URL: http://johanssonliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0